مهندسان عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان

بازدید مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی از طولانی ترين خط قطار شهري مشهد

هفته نامه پیام ساختمان > تشکل ها > نظام مهندسی
1395/10/18
بازدید مهندسان عضو سازمان از طولانی ترين خط قطار شهري مشهد

45 نفر از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي روز پنج شنبه 16 ديماه جاري از عمليات اجرائي خط سه قطار شهري مشهد و كارخانه توليد قطعات بتني (سگمنت) بازديد كردند.

کد خبر: 4729 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ دی ۹۵ - ۱۱:۱۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نفر از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوي روز پنج شنبه ۱۶ ديماه جاري از عمليات اجرائي خط سه قطار شهري مشهد و كارخانه توليد قطعات بتني (سگمنت) بازديد كردند.بازدید مهندسان عضو سازمان از طولانی ترين خط قطار شهري

بازدید مهندسان عضو سازمان از طولانی ترين خط قطار شهري

مهندسان عضو سازمان

بازدید مهندسان عضو سازمان از طولانی ترين خط قطار شهري

در اين بازديد كه توسط كميسيون بازديدهاي علمي سازمان انجام شد، عليرضا منصوريان مدير پروژه خط سه قطار شهري در ايستگاه ميدان فردوسي در جمع بازديدكنندگان گفت: اين خط طويل ترين خط قطار شهري مشهد است كه از شهرك ابوذر تا منطقه قاسم آباد (انتهاي اميريه) به طول ۲۸٫۵ كيلومتر شامل ۲۴ ايستگاه در مسيرهاي حرم مطهر، پايانه مسافربري، ميدان فردوسي، ميدان شهدا، ميدان جانباز و اراضي اماميه خواهد بود. وي افزود: خط سه قطار شهري توسط دو دستگاه مكانيزه حفاري (TBM)  از ميدان فردوسي به سوي حرم مطهر رضوي و شهرك ابوذر و دستگاه ديگري به سمت بلوار اماميه در حال حفاری است و روزانه هر دستگاه ۱۵ تا ۲۰ متر در عمق ۱۹ تا ۴۲ متري سطح زمين حفاري مي كند. به گفته وي، هر يك كيلومتر حفاري و احداث خط قطار شهري به طور متوسط ۲۰۰ ميليارد تومان هزينه دارد، كه اعتبار آن بخشي توسط دولت و بقيه از بودجه شهرداري و يا عرضه اوراق مشاركت تأمين مي شود. منصوريان ادامه داد: خط سه قطار شهري مشهد در سه فاز عملياتي طراحي شده كه از طي نيمه دوم سال جاري تا امروز حدود ۳ كيلومتر حفاري انجام و ديوارهاي تونل قطعات بتني (سگمنت) نصب شده است. مدير پروژه احداث خط قطارهاي شهري مشهد اظهار داشت: مطالعات خط چهارم قطار شهري مشهد از منطقه خواجه ربيع تا شهرك شهيد باهنر به طول ۱۴ كيلومتر و جانمايي ۱۴ ايستگاه به پايان رسيده كه در صورت تامين اعتبار لازم؛ توانايي شروع احداث آن را داريم. بر  اساس این گزارش، اعضاي سازمان همچنين از كارخانه توليد قطعات بتني سگمنت قطار شهري در اراضي بلوار طبرسي مشهد بازديد كردند. در اين بازديد گفته شده در اين كارخانه ماهانه ۳۰۰ قطعه بتن سگمنت توليد و براي پوشش بدنه تونل خط سه قطار شهري مشهد ارسال مي شود.

بازدید مهندسان عضو سازمان از طولانی ترين خط قطار شهري

منبع: پیام ساختمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

۱۸ دی ۹۵
209 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0